Audituri de Responsabilitate Sociala

Audituri de Responsabilitate Sociala

WCA (Working Condition Assessment)

Auditul WCA (Evaluarea conditiilor de munca) ofera o solutie pentru companiile si fabricile care doresc imbunatatirea conditiilor de munca in mod eficient si in conformitate cu bunele practice si cu standardele industrial acceptate pe scara larga.
Programul WCA este aliniat cu Programul Global de Responsabilitate Sociala (GSCP), care, la randul sau, este aprobat de cea mai mare asociatie de retaileri din lume.
Programul WCA este un instrument puternic pentru evaluare, benchmarking si imbunatatire continua a conditiilor de munca ale furnizorilor. Standardul WCA este sustinut de o platforma web care automatizeaza si simplifica procesul de audit, sporind astfel eficienta pentru toti partenerii din lantul de aprovizionare.
Auditul WCA acopera urmatoarele domenii

 

  • Munca copiilor / munca fortata, discriminare, disciplina, hartuire / Abuz, Libertatea de asociere, contracte de munca
  • Salarii si ore de munca (salarii si beneficii; ore de lucru)
  • Sanatate si Siguranta (evaluari de risc, instructaje SSM si PSI, pregatire situatii de urgent si raspuns, plan de evacuare, iesiri de urgent, exercitii de evacuare)
  • Sisteme de Management (documente si inregistrari, actiuni corrective si preventive)
  • Mediu (respectarea legislatiei, Sisteme de Management de Mediu, managementul deseurilor, emisii)

Beneficiile efectuarii unui audit WCA:

  • Imbunatatirea conditiilor de munca, forta de munca mai sanatoasa si mai productiva
  • Suport mai bun de luare a deciziilor pe baza datelor si cunostintelor managementului
  • Guvernanta corporative numa si statutul de "furnizor preferat" pentru punerea in aplicare a unui
  • program care este in deplina conformitate cu cele mai bune practici din industrie
  • Imbunatatirea increderii in parteneriatele cu furnizorii prin o mai mare transparent si incredere
  • Reducerea vizitelor de audit si evitarea dublarii acestora ("audit fatigue")
  • In urma finalizarii cu success a auditului clientului I se elibereaza un certificat (WCA Certificate Award) valabil un an de zile (obtinerea certificatului este conditionata de finalizarea auditului cu un procent de minim 85%)

 

SQP (Supplier Qualification Program)

Criteriile de auditare pentru auditul SQP sunt:

  1. Angajamentul managementului si imbunatatirea continua
  2. Sistemul de Management al riscului
  3. Sistemul de Management al Calitatii (fabrica trebuie sa documenteze, implementeze si sa mentina un sistem de management al calitatii - politica, controlul documentelor, controlul inregistrarilor, specificatii, responsabilitati si autoritati (sa fie clar definite si documentate), audit intern, aprovizionare, proprietatea clientului, actiuni corrective si preventive, identificare si trasabilitate, incidente, retragere de produs, chemarea produsului dupa piata, imbunatatire continua, focusare client, reclamatii client).
  4. Managementul locatiei si utilitati (fabrica si facilitatile trebuie sa fie mentinute si gestionate astfel incait sa previna sau sa minimizeze contaminarea si sa asigure productia de produse finite sigure si in acord cu legislatia in vigoare. Aria de auditare include: locatia fabricii si imprejurimi, amplasare, fluxul de produs, utilitati - utilitatile trebuie sa fie proiectate si exploatate astfel incait sa minimizeze suficient toate riscurile de contaminare a produsului, curatenie si practici de igiena, eliminarea deseurilor - sisteme pentru colectarea, eliminarea deseurilor, controlul daunatorilor)
  5. Controlul produsului
  6. Procese de testare a produsului
  7. Control procesului de productie

In urma finalizarii cu success a auditului tehnic clientului i se elibereaza un certificat (SQP Certificate Award) valabil un an de zile (obtinerea certificatului este conditionata de finalizarea auditului cu un procent de minim 85%)
 

GSV (Global Security Verification)

In urma evenimentelor din 11 septembrie 2001, guvernele si organizatiile vamale din intreaga lume au implementat standarde de securitate in lantul de aprovizionare pentru a asigura comertului, protectia impotriva actelor de terorism, precum si de combatere a traficului ilegal.Standardele si criteriile lantului de securitate pentru aprovizionare, inclusiv C-TPAT, PIP si AEO, au fost imbratisate si puse in aplicare de catre comunitatea comertului mondial. Ca parte a aplicarii si aderarii la standardele internationale de securitate a lantului de aprovizionare, companiile trebuie sa evalueze lantul de aprovizionare pentru a identifica, diminua si elimina riscurile potentiale de securitate.Programul GSV Intertek are o metodologie de ultima ora pentru promovarea celor mai bune practici in intreaga industrie a comertului global, care sa permita importatorilor si furnizorilor reducerea riscurilor legate de transportul transfrontalier de marfuri, in timp ce se accelerareaza simultan sosirea lor la pietele de destinatie. Cele mai bune practici sunt realizate prin utilizarea eficienta a resurselor, procese structurate si inovatie.Programul GSV Intertek integreaza mai multe initiative de securitate a lantului de aprovizionare la nivel mondial, inclusiv C-TPAT, PIP si AEO. Misiunea noastra este de a colabora cu furnizorii si importatorii internationali si de a conduce la dezvoltarea unui proces de verificare de securitate la nivel mondial, ducand la cresterea de asigurare a sigurantei, de control al riscurilor, eficienta si economii de costuri pentru toti participantii.Beneficiile auditului Intertek GSV includ:

  • Permite importatorilor si furnizorilor minimizarea eforturilor prin intermediul unei platforme industriale
  • Ofera colectarea datelor, analiza si raportarea capacitatii eficiente care permite atenuarea riscurilor si luarea de decizii mai in cunostinta de cauza de catre to?i partenerii din lantul de aprovizionare
  • Reduce oboseala de audit, permitand furnizorilor sa impartaseasca rapoartele de verificare cu diversi importatori
  • Utilizeaza o metodologie coerenta care este combinata cu instrumente automate pentru a oferi eficienta de audit crescuta, coerenta si capacitati mai bune de raportare

Intertek este, de asemenea, un organism de certificare Social Accountability 8000, acreditat de Social Accountability International in 1999, si a fost primul organism de monitorizare extern pentru a primi acreditarea pentru standardul productiei mondiale reponsabile acreditate (WRAP) . in plus, Intertek este unul dintre cei mai mari furnizori pentru Membrii SEDEX (SMETA). Intertek a fost, de asemenea, acreditat in mai multe tari de catre Fair Labor Association (FLA), de catre Business Social Compliance Initiative (BSCI), ICS (Initiative Clause Sociale), precum si de Consiliul International an Industriei de Jucarii (ICTI). Cautam continuu acreditarea in conformitate cu standardele noi si emergente din diferite industrii si din intreaga lume.

Alte programe

  • SMETA (Sedex Member Ethical Trade Audit)
  • BSCI (Business Social Compliance Initiative)
  • L'Oreal
  • C and A
  • INDITEX (brandurile Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home si Uterque)
  • ARCADIA
  • TESCO
  • MARKS AND SPENCER
  • LOUIS VUITTON
  • DEBENHAMS (audituri sociale si audituri tehnice)
  • RALPH LAUREN (audituri sociale si audituri tehnice)
  • SAINT GOBAINE
  • CORTFIELD
  • LANCEL
  • EICC