Directiva UE privind raportarea de durabilitate a întreprinderilor (CSRD) Soluții
Directiva CSR a Uniunii Europene (CSRD) introduce, pentru prima dată, raportarea corporativă obligatorie suplimentară pentru ESG.
Organizațiile care se califică vor trebui să-și prezinte rapoartele în conformitate cu CSRD, pe lângă cerințele standard de raportare financiară (P&L, bilanț și note la situațiile financiare).
Acest nou standard de raportare a fost adoptat de Consiliul UE la 28 noiembrie 2022 și actualizează și înlocuiește Directiva privind raportarea nefinanciară (NFRD), precum și extinde domeniul de aplicare dincolo de cel al NFRD. Țările europene își adoptă acum propria legislație locală pentru a pune în aplicare standardul.
Ce companii sunt vizate de Directiva CSR?
Directiva CSR are vizează toate societățile mari și cotate la bursă din UE care îndeplinesc cel puțin două dintre cele trei criterii:
- Mai mult de 250 de angajați
- Cifra de afaceri de peste 40 de milioane de euro
- Bilanț de peste 20 de milioane de euro
Companiile non-europene vor fi, de asemenea, vizate dacă:
- Cifra lor de afaceri netă generată în UE depășește 150 de milioane de euro și;
- au cel puțin o sucursală sau o filială în UE.
Când va trebui să fie prezentate primele rapoarte ale Directivei CSR?
Primele rapoarte din noua Directivă CSR vor trebui prezentate în 2025, pe baza activităților din exercițiul financiar 2024, ceea ce înseamnă că întreprinderile trebuie să se pregătească de pe acum.
-
2025
Întreprinderile cotate la bursă din UE și întreprinderile care fac deja obiectul NFRD (> 500 de angajați)
-
2026
Întreprinderile mari care îndeplinesc cel puțin două dintre aceste trei criterii:
>250 de angajați
>40 milioane de euro venituri
>bilanț de peste 20 de milioane EUR -
2027
Întreprinderi mici și mijlocii (IMM-uri) cotate în UE 50-250 de angajați
-
2028
Companii din afara UE cu:
>150 milioane EUR cifră de afaceri netă generată în UE
Cel puțin o sucursală/filială în UE
Cum se pot pregăti companiile pentru Directiva CSR?
Este esențial ca întreprinderile să înceapă să se pregătească de pe acum pentru Directiva CSR, deoarece această schimbare în raportarea statutară aduce noi cerințe în ceea ce privește datele care trebuie raportate. Pentru a vă asigura că puteți face o prezentare CSRD de succes pentru primul termen limită, trebuie să vă asigurați că veți fi în măsură să colectați și să raportați toate informațiile cerute de standard. Este posibil să constatați că trebuie să faceți schimbări în activitățile dumneavoastră și/sau în modul în care înregistrați informațiile în prezent. Prin urmare, cu cât începeți mai repede să vă evaluați gradul de pregătire actual, cu atât mai bine.
Soluțiile Directivei CSR de la Intertek oferă o ofertă flexibilă, adaptată pentru a sprijini cerințele afacerii dumneavoastră. Cu toate acestea, lucrăm împreună cu dumneavoastră, obiectivul nostru fiind acela de a vă ajuta să vă asigurați că afacerea dumneavoastră se află în cea mai bună poziție posibilă pentru a se conforma noilor cerințe CSRD.
Cum vă poate ajuta Intertek să vă pregătiți pentru Directiva CSR
Expertiza Intertek în domeniul sustenabilității, combinată cu înțelegerea aprofundată a operațiunilor clienților noștri dintr-o gamă largă de sectoare, înseamnă că suntem cel mai bine plasați pentru a vă ajuta să vă pregătiți pentru această schimbare semnificativă.
Percepția asupra nivelului actual de pregatire al companiei conform CSRD
Vă putem ajuta să efectuați analize ale lacunelor pentru a vă asigura că aveți o imagine clară a nivelului actual de pregătire a organizației dumneavoastră pentru a depune o cerere în conformitate cu noua Directivă CSR și vom lucra cu dumneavoastră pentru a defini planuri de acțiune clare pentru a remedia eventualele lacune și pentru a vă pregăti pentru prima depunere a unui raport în cadrul Directivei CSR.
Dacă aveți deja un sistem de management ISO, vă putem ajuta să sesizati ce acțiuni trebuie să întreprindeți în mod specific pentru a vă dezvolta procesele actuale și a fi pregătiți pentru cerințele CSRD.
Pregătirea și instruirea echipelor dumneavoastră
Experții noștri pot, de asemenea, să vă instruiască echipele pentru a se asigura că toți membrii echipei sesizează complet și corect ce este necesar pentru a vă pregăti pentru depunerea raportului. Această formare poate fi oferită unei serii de echipe și funcții diferite din cadrul organizației dumneavoastră și va fi personalizată pentru a se potrivi cât mai bine cerințelor dumneavoastră, luând în considerare cunoștințele actuale ale echipei dumneavoastră despre Directiva CSR și înțelegerea cerințelor acesteia, precum și gradul de pregătire a organizației dumneavoastră pentru CSRD.
Soluții pentru lanțul valoric al sustenabilității
Soluțiile Intertek privind lanțul valoric al sustenabilității și instrumentele noastre specializate, cum ar fi Inlight – platforma de gestionare a riscurilor din lanțul de furnizori, vă pot ajuta, de asemenea, să vă atingeți obiectivele ESG și să abordați orice domenii de oportunitate sau de îmbunătățire.
Soluții de audit
Pe unele piețe vom putea, de asemenea, să acționăm ca auditor al rapoartelor dumneavoastră privind Directiva CSR, oferindu-vă un singur furnizor care vă poate sprijini începând de la pregătirile inițiale până la raportare.
Servicii conexe:
- Social Accountability 8000
- amfori BSCI
- ISO 45001 Sisteme de Management al Sănătăţii şi Siguranţei Muncii
- Servicii Durabilitate
- Soluții referitoare la Răspunderea Socială Corporativă
- Curs Auditor / Auditor SEF ISO 45001:2018
- Curs Corporate Sustainability Reporting
- Curs Auditor / Auditor SEF ISO 14001:2015
- Curs Auditor Intern Conform SA 8000:2014
Ai nevoie de ajutor sau ai o întrebare?